Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Podmínky práce učitele v současné společnosti
Váchová, Markéta ; Urbánek, Petr (vedoucí práce) ; Majerčíková, Jana (oponent) ; Stará, Jana (oponent)
Dizertační práce se věnuje tématu podmínek práce učitele v současné společnosti. Jelikož je mnoho druhů podmínek práce učitele a tato problematika se dá zkoumat z mnoha úhlů pohledu, zaměřila jsem se na podmínky, které mohou v práci učitele vyvolávat morálně dilematické situace. Cílem práce je otevřít doposud málo diskutované téma v oblasti profese učitele. Práce má teoreticko-empirický charakter. Její teoretická část představuje základní poznatky související s tématy významnými pro zpracovávanou problematiku (společnost; současná společnost; učitel a jeho práce; profese učitele; komunikace učitele; stres v učitelské práci; morální dilemata; morální distres). Cílem výzkumu popsaného v metodologické a praktické části je získání podrobných informací o situacích, které pro učitele v jejich práci představují morální dilema. Bylo tedy přistoupeno ke smíšenému výzkumu, který by tento cíl nejlépe naplnil. Kvalitativní část obsahuje dvacet vedených polostrukturovaných rozhovorů s vybranými učiteli na téma morálně dilematických situací v jejich práci. Následovala analýza rozhovorů a rozdělení morálně dilematických situací do kategorií: učitel vs. rodiče žáků; učitel vs. jeho kolegové; učitel vs. vedení školy; učitel vs. podmínky jeho práce. Tyto kategorie byly dále syceny novými situacemi, které uváděli...
Současný problém předlužení a jeho sociální důsledky
Dosedlová, Tereza ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Zelinková, Olga (oponent)
Bakalářská práce s názvem Současný problém předlužení a jeho sociální důsledky poskytuje čtenáři vhled do poměrně nového a stále aktuálnějšího sociálně ekonomického tématu. Předlužení autorka považuje za hlavní problém spjatý se zadlužováním a vysvětluje ho jako vysoce rizikový celospolečenský jev. Svou pozornost zaměřuje především na osobu, která může být, či už je tímto problémem akutně zasažená. Taková osoba je individualitou, která však vstřebává znaky svého kulturního zázemí. Teoretická část práce pojednává o využívání životních zdrojů, které můžeme chápat jako peníze, přírodní bohatství nebo vlastní potenciál. Způsoby jejich využití závisí vždy na zvycích celého sociálního prostředí, ve kterém dlužník žije. Poslední část práce zprostředkovává šest životních výpovědí osob, které mají v současné chvíli s předlužením osobní zkušenost.
Necessity vs Needlessness
Pélyová, Paulína ; Sedlák, Michal (vedoucí práce) ; Kafková, Helena (oponent)
Cieľom diplomovej práce je definovanie špecifického fenoménu viazaného k súčasnej konzumnej spoločnosti, ktorá svojím prejavom považuje určité hodnoty a vzťahy k materiálnemu svetu za nevyhnutné a iné naopak za zbytočné. Zároveň skúma hranicu medzi spotrebným tovarom, ktorý denne používame a predmetom, ktorý sa stal súčasťou nášho bytia. Tieto zistenia sú demonštrované na konkrétnych príkladoch. Východiskom pre diplomovú prácu sa stal telekomunikačný pokrok a jeho dopad na dnešnú konzumnú spoločnosť vo všetkých ohľadoch životného štýlu. Telefón ako artefakt sa stal súčasťou nášho života s čoraz osobnejším prístupom. Tento fenomén je v diplomovej práci uchopený teoreticky, výtvarne a zároveň ako príležitosť pre pedagogickú činnosť a reflexiu. Pedagogický zámer nielen navrhuje, ale tiež overuje a reflektuje v praxi.
Současný problém předlužení a jeho sociální důsledky
Dosedlová, Tereza ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Zelinková, Olga (oponent)
Bakalářská práce s názvem Současný problém předlužení a jeho sociální důsledky poskytuje čtenáři vhled do poměrně nového a stále aktuálnějšího sociálně ekonomického tématu. Předlužení autorka považuje za hlavní problém spjatý se zadlužováním a vysvětluje ho jako vysoce rizikový celospolečenský jev. Svou pozornost zaměřuje především na osobu, která může být, či už je tímto problémem akutně zasažená. Taková osoba je individualitou, která však vstřebává znaky svého kulturního zázemí. Teoretická část práce pojednává o využívání životních zdrojů, které můžeme chápat jako peníze, přírodní bohatství nebo vlastní potenciál. Způsoby jejich využití závisí vždy na zvycích celého sociálního prostředí, ve kterém dlužník žije. Poslední část práce zprostředkovává šest životních výpovědí osob, které mají v současné chvíli s předlužením osobní zkušenost.
Motivace k pohybu u dětí v předškolním věku
ŠPERLOVÁ, Pavla
Cílem mé bakalářské práce je poukázat na význam pohybu pro vývoj dítěte v období od narození po vstup do základní školy a nabídnout učitelkám v mateřských školách některé cesty, jak děti k pohybu motivovat a současně příznivě působit na rozvoj jejich osobnosti. Za nejpodstatnější část cesty považuji ale tu cestu nás dospělých, kterou je mnohdy třeba změnit, pokud chceme, aby po ní dítě kráčelo po nás. Tato bakalářská práce slouží i jako prostředek k zamyšlení se nad sebou samým a nad svým vztahem k sobě, k pohybu i dítěti. V teoretické části se zaměřuji na hledání podstaty vzniku vnitřní motivace k pohybu v životě dítěte, a to ve dvou oblastech lidského bytí, kterými jsou tělo a duše. Poukazuji na některé kritické body v životě dítěte v rodině i v mateřské škole, ve kterých dochází často ke zlomu, a to k potlačení či podpoře vnitřní motivace. Praktická část nabízí pohled učitelky na projev dítěte v mateřské škole (výsledky pozorování) a pohled na situaci v rodině (analýza dotazníků a rozhovory s rodiči) s ohledem na motivaci dítěte k pohybu, ale i k celkovému zdravému životnímu stylu. Oba pohledy porovnávám a hledám možné příčiny fyzických i psychických problémů dětí a nabízím možnosti podpory motivace k pohybu a zdravého životního stylu dítěte. Z výsledků mého šetření vyplynulo, že problém motivace k pohybu u dítěte pramení z rodiny a je způsoben jak přístupem rodičů k výchově, tak dědičnými předpoklady schopností dítěte. Mateřská škola může nabízet možnosti k většímu rozvoji schopností dítěte a pokusit se ho nasměrovat na cestu zdravého životního stylu, ale deficit,se kterým dítě přichází z rodiny, bývá někdy velmi výrazný a motivování dítěte k získávání postojů, názorů a návyků tolik odlišných od těch, ke kterým je vychováváno, je velmi obtížné a ne vždy úspěšné.
Otázky začátku a konce lidského života
ČADOVÁ, Marie
Tato práce se zabývá etickou problematikou početí, těhotenství a potratů v první části a v části druhé pak etickou problematikou smrti a umírání. Jedná se o mezní situace, které jsou součástí lidského života. První část mapuje počátek lidského a snaží se nalézt odpovědi na otázky, které souvisejí s početím, umělým oplodněním, náhradním mateřstvím a potraty. Popisuje etické paradoxy, ke kterým dochází. A hodnotí je z pohledu medicíny, etiky, psychologie a práva. Druhá část popisuje konec lidského života v různých podobách. Rozebírá zabití, sebevraždu a eutanazii z hlediska psychologie, lékařství práva a etiky. V závěru popisuje paliativní péči, která je vhodnou alternativou k eutanazii.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.